سوالاتسوالات درباره تعویض روغن خودرو

تعویض روغن خودرو باید به طور منظم و به موقع انجام شود. برای تعویض روغن، ابتدا باید روغن قدیمی را خارج کنید و سپس روغن جدید را به موتور اضافه کنید. همچنین باید فیلتر روغن را نیز تعویض کنید.

هرگونه سوال یا ابهامی که راجع به تعویض روغن یا نگهداری خودرو خود دارید را با ما در میان بگذارید.
"ما همیشه در کنار شما هستیم."

زمان تعویض روغن به دو عامل، زمان و مسافت رانندگی بستگی دارد. توصیه میشود حداکثر هر 6 ماه یکبار روغن موتور خود را تعویض کنید. همچنین برای هر روغن موتور مسافت مشخصی به عنوان عمر مفید اعلام می شود. در اتوسرویس قهرودی کاشان همکاران ما دفترچه تعویض روغن ماشین را برای سرویس های دوره ای در اختیار شما می گذارند و در آن علاوه بر ثبت سرویس های انجام شده ، زمان تعویض روغن بعدی هم درج شده است.

معمولا شرکت تولید کننده خودرو، روغنی را برای خودرو خود توصیه می کند که بهتر است از آن روغن استفاده شود. همچنین با توجه به تجربه و تخصص همکاران ما در اتوسرویس چکاپ، میتوانید از تجربیات و  راهنمایی آن ها استفاده کنید.

باد لاستیک ها باید بصورت دوره‌ای بررسی شود و در صورت نیاز، باد لاستیک ها را اصلاح کنید. همچنین، لازم است باد لاستیک‌ها را قبل از سفرهای طولانی، حمل محموله های سنگین و یا در شرایط آب و هوایی خاص بررسی کنید.
بررسی فشار باد لاستیک ها با استفاده از فشار سنج دستی قابل انجام است و فشار هوا باید با مقداری که در دفترچه راهنمایی خودرو شما نوشته شده است، مطابقت داشته باشد. همچنین بسیاری از خودروهای جدید با یک سیستم TPMS (سیستم نظارت بر فشار تایر) مجهز شده‌اند. این سیستم به شما اجازه می‌دهد تا فشار هوا در لاستیک‌های خودرو را در هر زمان بررسی کنید.

استفاده از روغن و محصولات شیمیایی برای نگهداری لاستیک‌های خودرو توصیه نمی‌شود. زیرا ممکن است باعث تغییر در ساختار و ویژگی‌های آن‌ها شود. بهترین روش برای نگهداری لاستیک‌های خودرو، انجام عملیات پاکسازی منظم با آب و صابون نرم و خشک کردن آن‌ها به صورت کامل است. همچنین، نگهداری لاستیک‌ها در شرایط مناسب نیز بسیار مهم است. برای مثال، لاستیک‌های خودرو را در محیط خشک و دور از تابش مستقیم نور آفتاب قرار دهید و از قرار دادن آن‌ها در نزدیکی منابع حرارتی مانند رادیاتور و یا فراورده‌های نفتی خودداری کنید.

برای جلوگیری از یخ زدگی روی شیشه و بدنه خودروتان در فصول سرد سال می‌توانید از ضدیخ استفاده کنید. زمان مناسب برای ریختن ضدیخ در خودرو، قبل از شروع فصل سرد است و همچنین هنگامی که در حالتی که خودرو خاموش است، در دمای پایین قرار دارد.

در آب و هوای گرم، نیاز به روغن موتوری با ویژگی‌های خاصی دارید که بتواند در دماهای بالا به صورت بهینه عمل کند. بصورت کلی روغن موتور ها ی گروه SAE 10W-30، SAE 10W-40 یا SAE 5W-30 برای مناطق کویری مانند کاشان مناسب است. ولی برند و مدل دقیق آن را میتوانید از همکاران اتوسرویس چکاپ مشورت بگیرید.

به هیچ عنوان نباید روغن موتورها را با هم ترکیب کنید. از آنجایی که نحوه ساخت و کارکرد هرکدام از روغن موتورها با هم متفاوت است، ترکیب آن‌ها با هم به موتور خودرو شما آسیب وارد کرده و عملکرد صحیح آن را با مشکل مواجه می‌کند.

برای بهبود کیفیت رانندگی، وجود لاستیک خوب یک امر ضروری است. ویژگی های متعددی در انتخاب لاستیک خوب تاثیر گذار است. لاستیک ها الزاما باید دارای استاندارد های بین المللی باشند و به تاریخ انقضای آن ها توجه شود. بنا به شهادت بسیاری از کارشناسان فنی، لاستیک های ایرانی و لاستیک های خارجی  از نظر کیفیت و سلامت تفاوت محسوسی با یکدیگر ندارند.

تنوع برندهای روغن موتور در بازار بسیار زیاد است. این به شما بستگی دارد که می خواهید از کدام یک از آنها استفاده کنید. از بهترین روغن موتور خارجی می‌توان به برندهای الف، کاسترول، پونته میلانو اشاره کرد. همچنین روغن موتور های ایرانی مناسبی هم در بازار وجود دارد. از جمله بهران، اسپیدی، پارس و … که از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

خدمات اتوسرویس قهرودی شامل : تعویض روغن، پنچر گیری، آپارات لاستیک تعویض لاستیک، بالانس، ضدیخ و سرویس دوره ای انواع خودرو می باشد.

آیا از ما سوالی دارید؟

هرگونه سوال یا مشکلی که راجع به تعویض روغن یا نگهداری خودرو خود دارید را با ما در میان بگذارید.

Contact Title
آدرس کاشان، خیابان نطنز، بلوار ساحلی جنوبی، 200 متر بعد از پل 9 دی به طرف میدان قمصر
Contact Title
آدرس ایمیل Info@autoghohrodi.ir

Contact Title
تماس با ما 09139630167
031-5225364